Related Posts with Thumbnails

Friday, June 19, 2009

KETIKA CINTA BERTASBIH


Dinginnya malam belum mahu mengundang rasa mengantok pada diri saya. Beberapa purnama yang lalu saya begitu teruja membaca novel Ketika Cinta Bertasbih. Angin sastera Indonesia asyik bertiup kencang walau meskipun lembut menuangkan rasa nyaman yang tidak terkira saat di wilayah kita sedang gersang dengan siri sastera yang memukau. Tahniah kepada pengarang hebat Ustaz Habib, begitu saya kenali insan ini walaupun belum pernah bersua.

Kini Novel pembanggun Jiwa ini sedang di Filemkan, mungkin yang kedua setelah ayat-ayat cinta. Saat malam menghampar permaidani segarnya saya terkesima kembali dengan isi kandungan dakwah lewat karya yang besar ini. Itu menurut saya. Dewasa ini hati-hati para belia perlu dikaitkan dengan rasa kasih sayang. Pun begitu belum tentu ramai yang ingin membaca karya ini. Manusia pada zahirnya begitu mudah tersentuh jiwanya. saya berharap agar angin yang bertiup lembut di tanah seberang mampu merambat ke wilayah Cinta yang gersang di sini lantas dapat menyirami taman kesegaran hati insan muda di tanah air yang tercinta ini.

Saya menyeru kepada para belia dan beliawanis yang minat membaca, baca lah buku ini, mudahan ada manfaatnya. Ianya bukan sebuah novel cinta semata, akan tetapi bangun mendidik jiwa. Selamat membaca.

0 comments:

Post a Comment

 

TUNGGU TEDUH DULU Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template