Related Posts with Thumbnails

Saturday, November 14, 2009

Tangisan Nik Aziz........


Sebenarnya saya malas nak memikirkan ehwal UMNO yang semakin memuakan sesiapa pun sebagai rakyat Malaysia yang mencintai keadilan sosial. Lantas saya mengintai dari dekat peristiwa Tuan Guru NIk Aziz yang membatalkan hasrat untuk menunaikan Haji ke Mekah baitul haram. antara keluhan tuk guru yang saya kutip ;

"Kalau di zaman Nabi dahulu baginda pernah dihalang oleh orang Quraisy daripada memasuki Kota Mekah, maka kini saya dihalang daripada niat untuk mengerjakan haji di tanah suci itu oleh Qurasy Malaysia,"

"Tapi oleh kerana akhbar geger (bising) sangat, saya tangguhkan dulu niat untuk pergi ke Mekah kali ini,"

"Saya tidak pelahap sangat untuk pergi ke Makkah dengan ditaja, saya pun ada duit sendiri,"

Terbit perasaan sedih dihati saya apabila mengenangkan insan yang terlepas pahala kecuali pahala niat yang ingin diraih daripada Allah kerana menawarkan Haji kepada seseorang. Raja Saudi pun menawarkan yang sedemikian kepada mana-mana individu yang layak di rantau ini bahkan benua Eropah sekalipun.Maka ianya satu hal yang tidak asing. Batapa UMNO dan juak-juaknya semakin hampir kepada kemusnahan.

Inikah budaya politik UMNO ??? saya semakin tertanya-tanya dan akan menyampaikan kepada ratusan manusia bahawa mereka ini adalah perosak bangsa. Hanya megah mencipta slogan untuk satu Malaysia, rakyat diutamankan hanya dibibir semata.

EHWAL Tuan Guru Nik Aziz

Beberapa minggu yang lalu saya berkesempatan duduk berbincang dengan kalangan Peguam yang terkemuka di Sarawak, Kalau di Bintulu siapa tidak kenal Ali Basah, seorang peguam berbangsa kayan . Poul Raja juga seorang peguam berbangsa Kelabit. Paling menarik adalah pandangan peribadi mereka terhadap keperibadian Tuan Guru Nik Aziz, kekaguman mereka menyebabkan saya merasa lirih betapa insan kerdil di mata tuhan itu amat dikagumi peribadinya dikalangan musuh kawan dan lawan. " yahooo itu Nik Aziz manusia kuat bagus..apa dia orang sana paloi mauk kacau-kacau sama dia. Kami gelak kecil mengenangkan juak-juak UMNO yang sering ingin mengenakan beliau dek kerana politik yang bersulamkan kedengkian.

Saya semakin benci dengan UMNO.

0 comments:

Post a Comment

 

TUNGGU TEDUH DULU Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template