Related Posts with Thumbnails

Tuesday, July 21, 2009

SPRM- Suruhanjaya Pembunuhan dan Rasuah Malaysia ? Satu pertanyaan.


( Mari kita dedahkan kegilaan pihak yang rakus dengan kuasa ini....(UMNO) sampai sekarang SPRM tidak ada biji pelir untuk menyiasat segala penyelewengan keluarga Taib Mahmud Ketua Menteri Sarawak termasuk kes Najib. PM yang masih ada keraguan terhadap altantuya serta kes-kes lainnya. Kenapa SPRM diam nak mampus....................
::: BLOGS DIRECTORY :::

YAB Datuk Seri Najib Razak

Kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai rakyat, saya ingin tahu beberapa hal berkaitan kepentingan awam yang melibatkan cara dan tindakan SPRM yang pada hemat saya dianggap sumbang, mencurigakan dan boleh dipertikaikan:

- Apa perlunya siasatan ke atas mendiang Teoh Beng Hock dibuat sehingga jam 3.45 pagi? Sudah gila ke?. Tak sempat-sempat untuk sambung siasatan disiang hari…!!

- Kenapa peguam Teo, Manoharan tidak dibenar untuk hadir bersama ketika sesi soal-siasat tersebut? Kenapa SPRM sebagai badan penguatkuasa undang-undang, tetapi bertindak tidak selari dengan garis panduan perundangan.

- Kenapa SPRM TIDAK bersungguh menyiasat pemborosan semua wakil rakyat BN sebanyak RM 26.6 juta dalam tempoh dua bulan pertama tahun 2008. - Blog DSAI

- Kenapa SPRM buat sambil lewa terhadap dakwaan wujudnya rasuah dalam pembelian kapal selam ‘Scorpene’? Apakah Ketua Pengarah SPRM sudah dirasuah oleh UMNO? (Saya tidak tuduh, tetapi bertanya. Tak kan bertanya pun tidak boleh kot..!!)

- Kenapa SPRM bertindak lembab dan macam manusia dunggu dalam penyiasatan terhadap kes Linggam korek korek korek? Apakah SPRM nak menunjuk-nunjuk kepada rakyat bahawa sebenarnya SPRM sudah termakan ‘RASUAH’ ….!!!

- Apakah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) cuba menyakinkan rakyat bahawa mereka benar-benar telah dibahalolkan oleh pemimpin UMNO?

- Dan soalan terakhir saya: Apakah maksud SPRM? Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia ATAU Suruhanjaya Pembunuhan dan Rasuah Malaysia?

- Soalan Tambahan. Soalan ini ditujukan kepada pemimpin UMNO: Apa yang rakyat pertikaikan ialah kewibawaan SPRM, tetapi pemimpin UMNO pula yang kecoh dan menggelabah? . Terkaitkah UMNO dalam kes kematian mendiang Teoh Beng Hock, sepertimana kefahaman rakyat bahawa ada pemimpin UMNO yang terkait secara langsung dalam pembunuhan kejam Altantuya?

NOTA: Kerajaan Rakyat TIDAK menuduh tetapi bertanya.

Tags: Rasuah

19 Responses to “SPRM- Suruhanjaya Pembunuhan dan Rasuah Malaysia”

1. PEKIDA Says:
July 19th, 2009 at 2:09 am

Dinasihatkan semua barisan exco pr atau setiausaha exco lebih baik letak jawatan masing- masing,,, kalau tidak akan terima nasib yang sama dengan TEOH…!!!! siapa degil jaga lah LUUUU !!!

2. pakaiotak Says:
July 19th, 2009 at 2:25 am

Salam…

Manusia merancang…
Tuhan menentukan…

TERSURAT - SPRM kononnya menyiasat SALAHLAKU - ADUN PR…

TERSIRAT - SPRM mencari SALAHLAKU - ADUN PR utk melemahkan dan menjatuhkan kerajaan PR di Selangor - ATAS ARAHAN ?????? ( kita tengok pemimpin mana yg paling kuat mempertahan SPRM nanti…)

YG TERJADI - nyawa yg tak berdosa melayang… yg terdedah ialah SALAHLAKU DIRI SENDIRI…

AKHIRNYA - SPRM dapat AIB dan Kerajaan PR semakin kuat…

Maka cita2 pihak yg ingin merampas SELANGOR turut berkubur bersama2 TBH…

Manusia merancang…
Tuhan menentukan…

Wallahualam…

3. pakaiotak Says:
July 19th, 2009 at 2:32 am

“PEKIDA Says:
July 19th, 2009 at 2:09 am
Dinasihatkan semua barisan exco pr atau setiausaha exco lebih baik letak jawatan masing- masing,,, kalau tidak akan terima nasib yang sama dengan TEOH…!!!! siapa degil jaga lah LUUUU !!!”

salam…

saya cadangkan pihak KR atau Guru Sofi menyiasat penitip minda ini dan hantar laporan utk membantu siasatan keatas kematian TBH…

perkara ini bukan main2…
tak faham ada manusia yg fikiran sangat HINA begini…

Semoga Tuhan membalasnya…
Wallahualam…

4. storm62 Says:
July 19th, 2009 at 2:44 am

SPRM, sila beri penjelasan seperti dibawah:

1)Dari bilik siapa atau mana, TBH jatuh dari? sila tunjuk peta. tunjuk arah tempat simati terjatuh.

2) Kenapa orang awam dibenarkan berada dipejabat atau ruang tetamu atau pantry diwaktu yg bukannya waktu pejabat? 3.45am - 6am? bukankah tempat ini “of high security”?

3) Dimanakah dia talifon bimbit TBH?

4) Bukankah pejabat SPRM ini sebuah tempat yg berkawalan tinggi dan sentiasa terkawal?

5) Mengapakah tiada seorang pegawai untuk mengescot pelawat2 keluar selepas temubual pada jam 3.45am?

6) Bukankah semua pintu dipejabat mempunyai security lock dan lengkap dgn alarm system?

7) Kenapa pejabat yg mustahak ini tidak berkemera CCTV? sedangkan banyak kedai mamak punya mempunyai CCTV.

8) Dimanakah kepingan kain yg terkoyak dari seluar simati itu?

9) simati bukan suspek tapi saksi, kenapa interrogate sampai berjam2 sampai pagi2, adakah ini SOP SPRM? mana hak asasi manusia?

10) Simati pun tiada ada sebarang rekod penjenayah, kenapa tak balik serta merta sebab hari keesukan adalah hari pendaftaran perkawinan beliau? yg ni memang tak masuk akal langsung.

harap2 kangkong nazri pun boleh jawap dgn berfakta dan ikhlas.

0 comments:

Post a Comment

 

TUNGGU TEDUH DULU Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template